Teknikens under, fajitas och rödvin!

Här i Cypern känns det ibland som man lever på Sveriges 70-tal! Tekniken funkar inte alltid som den ska helt enkelt, jag har en tv som står här brevid mig men som mest använts som avlastnings plats för filtar och annat skit och som dammsamlare under detta halvår, för se på den går icke, sen har vi toaletten som jag berättade har rör smalare än pekfingret och duschen ska vi inte ens prata om, smetar du i balsam i håret så får du gå omkring med det i 3 dagar efteråt för trycket är lika med obefintligt, sen har vi även vårt internet som ballar ur lite då och då. Skulle precis lägga upp ett inlägg igår när det bara la av så det som skrevs igår läggs upp idag och det som hänt idag (att jag och Malin blivit Cyppar, ja det får ni läsa om imorgon;)
Oftast så funkar allt rätt bra ändå som idag men ibland kan det göra en tokig! Detta är inte bara typiskt för just vår lägenhet utan detta gäller hela ön! Dolibo!



Vaknade kl 7 imorse av att Malin väcker mig, tänkte "varför gör hon det, jag börjar ju kl 13 inte 7", men kommer på att jag igår innan jag gick och la mig skrivit en lapp; "Stig-Helmer! Väck mig innan du går till jobbet är du gullig!"
Tror ni jag klev upp..näe somnade om vaknade 8 igen och tänkte "vafan det är antagligen min sista sovmorgon här så skitsamma". Somnade om och vaknade tillslut strax före 10.
Skulle packa resväskan, bara för att se hur mycket den väger och hur pass mycket pengar jag måste punga ut för all övervikt, men tänkte "Jag har faktiskt en vecka till på mig, det kan vänta!".
Ms. uppskjuterska, det är jag det! Sen kan det ligga lite separations ångest i detta packa väskan drama också!
Istället hoppade jag i min bikini, som förövrigt inte är chokladbrun längre utan grå.. välanvänd i saltvatten kallas det också, gick till Christofinia ett jättefint hotell som ligger alldeles brevid oss och låg där och solade i 3 timmar ända tills jag insåg att det var 20 minuter tills jag skulle börja jobba. Spurtade hem, duschade, snackade lite skit med Malin, bytte om och sprang ner.. nästan i tid;)

Idag var den sista dagen jag jobbade 1-10 alltså lunch+middag. 3 resterande dagarna har jag bett om att ha split7 så jag kan vara med Malin=)
När jag kom på jobbet gick jag först ner till poolbaren vitaminas, den ena av våra lunchrestauranger, där jag egentligen skulle vara idag. Hinner vara där i 10 minuter innan vår chef herr Ante, som vi kallar honom, kommer och säger att "Mariaamo darling, gå upp och hjälp killarna med att sätta upp restaurangen för middag, det behövs en tjej bland dom!" Går upp dit hinner vara där i 1 timme och när killarna, 2 bulgarier, 2 Cyprioter, 1 slovak och 1 rumän nästan retat gallfebern på mig med allt prat så ringer telefonen och de säger att de behöver mig på vala vår andra lunchrestaurang. Springer ner och som så många gånger förr säger jag till Dimitra "from hell to heaven" Hon skrattar lika förtjust varje gång. Älskar verkligen att vara på Vala en liten fin restaurang i grekisk stil som ligger alldeles vid havet, där ingen säger åt dig vad du ska göra utan du bestämmer helt själv! Fick ta alla beställningar som kom in som egentligen bara hovmästarna ska göra. Som avslut fick jag middag av Giorgo, bästa kocken vi har på hotellet! Jag fick bestämma precis vad jag ville ha så jag valde (inte helt otippat) fajitas! Mumms!
Gick upp och fortsatte sätta upp restaurangen ett litet tag med killarna tills det var dags att gå på rast! Gick hem och nu sitter jag här med en frappe i handen! Vet inte hur jag ska kunna leva utan frappe när jag åker härifrån; 2 kaffe, 3 socker, choklad glass och mjölk mixat, med is! Det är mumms! Blir mörkt fortare och fortare här nu, just nu är det solnedgång! Sitter och skickar sms med mina älsklingar där hemma som undrar när jag kommer hem:) Förutom stanken av mina fossingar så är det ganska perfekt=)
Näe nu är det dags för workwork igen, får se vad för katastrofer denna kväll har att erbjuda!
I förrgår tappade en av mina kära arbetskamrater Greven ett rödvinsglas i håret på en av våra gäster och igår tappade det andra smartskaftet Wolferine 3 rödvinsglas över ett helt bord över både våra gäster och deras mat! Detta är de 2 killarna som senare ska ta över på drickat när jag och Malin slutar på Onsdag! Ser lovande ut eller vad tycker ni? hahahaha

Napa baby!


Kommentarer
Postat av: Farsan ;)

Åh maria, va kul det är att läsa om erat liv där nere. Jag har knappt hört något från er alls :P Hur känns det att snart bli svensk igen? Jag saknar er och är så sjukt besviken på att jag inte hann ner för att krama på er och Napa ;) Hälsa Malin :D see you!

2010-10-19 @ 11:51:59
URL: http://collectingjarofhearts.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0