Sött som socker och surt som salt!

Sitter här och ska försöka beskriva Cypern, det är ungefär som att beskriva en maträtt, du kan svara "det smakar bra" men när någon ber dig att beskriva den ännu mer detaljerat blir det svårare. Att beskriva napa är som att beskriva något som smakar sött och surt på samma gång!
Men jag ska försöka iallafall;
Jag bor i ett land, och har bott här nu i över 5 månader, där ja betyder nej, där toa papper är absolut förbjudet att spola ner, för rören inte är större än pekfingret (ni ska veta vilken lyx ni där hemma lever i, hur stor betydelse en sån liten sak som att få spola ner skithuspapperet har, så var glada), där jobba utan en dag ledigt inte alls är ovanligt, där man jobbar med folk från hela europa vissa bättre andra jubelidioter som slänger rödvin i håret på gäster, klämmer dig på rumpan och som startar krig om mjölkkannor.
MEN, jag bor även i ett land där vattnet är korall blått, stränderna vita, där det första du ser när du vaknar är palmen som nästan sticker in genom fönstret, där en av Europas största party gata ligger på gångavstånd ifrån dig och där du hittar vänner som blir din familj, din mamma, din sofipropp, din Stig-Helmer och beskyddare, din trygghet!

Tänkte att jag kunde ju inte åka härifrån utan att skrivit blogg medans jag varit här och förklarat för er hur jag lever:) Så nu har jag ungefär 10 dar på mig, kommer inte på långa vägar att räcka till! Vet liksom inte vart jag ska börja:P

Tar det väl från början, jag kom hit den 1 maj till Larnaca en av 2 städer där det finns flygplats, här på lilla Cypern, för Cypern är faktiskt inte alls stort! Satt där på flygplatsen ett tag och väntade, tillslut kom Jessica Constantionuo, hon man kan säga är den som tog mig hit. Varken mer eller mindre än så är hon inte. Det var till hennes China House restaurang jag sökte jobb till från början. Kom på arbetsintervju till hennes cypriotiska man Tommy i Sthlm i början på Februari. Fick ett telefonsamtal när jag fortfarande var kvar i kalla Åre några dagar efteråt. Jag hade fått jobbet i Cypern fast på ett av de 5-stjärniga hotellen som de skulle rekrytera folk till. Funderade några dagar sen tackade jag Ja utan knappt en tvekan.
Dolibo...så då satt jag alltså där på flygplatsen och tillslut dök Jessica up. Hon körde mig till tjejerna och lägenheterna vi skulle bo i! Kommer ihåg att jag tänkte; hur ska det här bli, 9 tjejer som iallafall lärt känna varandra lite sen en vecka tillbaka, också kommer jag där sist men inte minst:P För jag var den sista som kom till Cypern, hade väl kanske lite separations ångest från Sverige och allting annat så bokade så sent som möjligt;P Men när vi väl kommer fram och kliver ut ur bilen så möts jag av ett ljungande HEEEJ MARIAAA.. ahh förutom Johanna då som skrek Malin haha! Alla satt där på balkongen och drack vin, Jessica hjälpte mig ur med mina väskor och dom ställdes på första trappsteget av balkongen. Dom kom inte längre än så, för i nästa sekund så hade jag en drink och ett vinglas i handen och den första frågan jag skulle svara på är nog den mest personliga frågan man kan svara på, alla svarade så även jag, inget konstigt med det. Det var som att slängas in i ett stort rosa duntäcke med massa glada och hoppfulla tjejer!
Vi gick och åt på en restaurang, filmen som spelades in då med Erica och 2 norskar på kärleksfull middag går nog till värlshistorien;) sen skulle vi in till Ayia Napa, gick på bedrock (en bar byggt med familjen flinta som tema) vi hade verkligen jätte kul tills jag tappade bort tjejerna och det tillslut slog mig att jag är i ett annat land, på andra sidan jordklotet (kändes det som då, med lite alkohol i blodet) Tänkte ringa mamma men hade pratat med henne bara någon timme innan och sagt hur bra allt gått och hur bra allt kändes så ville inte oroa henne, så ringde Kristoffer som pratade lugnet tillbaka i mig och sa att du kan vara hemma på 4 timmar igen om du vill det MEN det ska du inte vara!
Tjejerna hittade åt mig och vi åkte hem, la oss och sov för att börja vår första praktikdag dagen efter!

Det var min första dag och första upplevelse i Cypruuus, det får räcka för idag!
Nu ska jag byta kläder för att gå ner på jobbet igen och tampas med greven, lillen och Wolferine!


Kommentarer
Postat av: emma

filmen är så klockren! :)

2010-10-16 @ 17:35:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0