Calendario!

Sitter här och är frustrerad, frustrerad över att vilja så mycke men inte veta hur och när. Framförallt NÄR! 

Vad har jag hunnit med sen jag sist skrev? Den 9-onde fyllde ju pappa femfemma;) Så vi firade honom med att gå ut och äta han, jag, mamma och bror. En middag med mycket skratt, knasfamiljen men det är de som är charmigt med oss! När vi kom hem fick han tårta och presenter:) Tror han var ganska nöjd faktiskt!
Dagen efter tog jag och åkte till Östersund och hälsade på, fikade, myste, höll även på att gå i tusen bitar ett tag där under loppet av 24 timmar. Östersundsbor är inte riktigt kloka helt enkelt ;)
Var kvar i staden tills på fredagen då jag tog bussen upp till Dorotea till familjen Wisniewski:) Mycket trevlig helg, så kul att träffa hela Erics familj igen eftersom det var så längesen jag var där senast så blev det mycket prat om vad som hänt sen sist och hur planerna nu är :P Blev bjuden på en 3-rätters middag som pappan i huset lagat, bestående av förrätt; currysoppa med annanas och räkgrillspett till. Varmrätt; Havsborre, massa goda såser, kycklinggryta och fläskfile! Sist men inte minst chokladmousse som efterrätt!
Mätta och belåtna gled vi över till rinnande föda och det blev allt från tyskbrännvinsglögg, öl, vin, till mummelman! En väldig röra som satte sina spår efter ett tag och jag var tvungen att nanna:P
Vaknade lite halvt mörbultad där någongång mitt på dagen och det var bara att sätta sig i bilen för att fylla på förrådet igen med Holger och Olli på varsin sida om mig kunde det inte bli annat än galet:P
Vi åkte hem, vilade lite, sen började vi om igen lagom där till 4 nångång;P Vid 11 satte jag, Sarah, Erik och Eric oss i bastun! Fick äntligen känna på lite tropisk värme igen haha!
Jag stannade i Dorotea tills idag då jag liftade med Erik och Sarah tillbaka eftersom de ändå skulle förbi Strömsund! Lagom till dess så kom pappa upp och hämtade mig för att åka ner till mormor och morfar för att fira pappa och morfar på deras dag! Och jag fick äntligen min efterlängtade grillning:D MUMMS!
Hann med att träffa moster också och ta en promenad i Storfinnforsen!
Så nu var jag hemma igen och kan pusta ut en aning.


Funderar på hur jag ska lägga upp denna vecka, trodde den skulle bli lugn men verkar som jag även kommer kunna fylla denna.
Jag planerar och planerar men det är nog mest folk som planerar åt mig har jag upptäckt.
Sen jag kom hem, för exakt 3 veckor sen, har jag ungefär totalt varit hemma 2 hela dagar!
På torsdag vet jag till 100% att jag ska vara hemma hos Louise med mina blivande kompanjoner, de tre musketörerna M-en har funnit varandra igen :D Känns otroligt bra! En av orsakerna till att jag inte kommer vilja lämna Strömsund på ett tag.
Fredag blir det nog stan som det ser ut med utgång, stannar nog där tills Lördag :) Men åker hem på förmiddagen för på kvällen är vi bjudna hela familjen på middag hos Per, jag undrar vad det blir denna gång? Sist var det gåslever och andra exklusiva rätter, men otroligt kul att få komma på middag till en av Sveriges, Europas bästa kockar!
Ska hinna med en vinkväll hade jag tänkt med Eriksson också den här veckan eftersom hon fyllt 20 år:D
Söndag fyller morfar 88 år så då blir det kalas i Storfinn:D


Märks det att jag inte äger en kalender eller? haha!
Bloggen får agera det tills jag hittat en passande! ;)
Imorgon fyller min älskade mormor 87 år, sänder iväg det största grattis jag kan till henne och nannar kudden!

Puss.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0