Helgen!

Idag har jag verkligen saknat Cypern. Jag saknar vårt kalla golv och Emma! Sådana här dagar vill man helst slippa men det hade känts så mycket enklare med Emma, morsan brevid mig på det vita kalla golvet, med ångest men med otroligt roliga konversationer som gör att den svåraste dagen går att ta sig igenom.


Sitter hemma i soffan med Cherie som breder ut sig över en större del av soffan än jag:P Ändå rätt skönt att vara hemma även om större delen av dagen har tillbringats i just soffan. Bli lite uppassad mitt i eländet, pappa har lagat hamburgare till mig och mamma bjöd på tårta. Min helg har varit mycket bra. Mysig framförallt. 
Var i Östersund från torsdag till igår hos Elinor! Blev 3-dagars utgång helt impulsivt för mig och Pelli. Mycket trevligt! På torsdan när jag kom dit var vi först ute på stan och inhandlade det sista till halloween sen släpade jag med Elinor för att äta min första kebab på 7 månader, efterlängtat. Var ute och gick en sväng på kvällen, sen gick vi och mötte upp Eddie för att gå på G3 och senare New York. Lugn men trevlig kväll. På fredan var det meningen att jag skulle åka hem till Strömsund men med lite övertalning stannade jag kvar. Jag och Elinor tog en runda till på stan och sedan mötte Robin upp oss för att äta pizza på grande:) (även det efterlängtat) Josse kom och gjorde oss sällskap i några timmar. Efter att Josse åkt tog jag och Elinor och sprättade en cider och kikade på Idol. Gick på Goa runt 12 och satte oss för att ta en öl med Veronica. Ta ikapp lite tid:) Eddie spelade musik och Charlie stod i baren. Vi fick senare påhälsning av några norskar som hamnat lite fel, dom hade åkt med en pensionärs buss från Norge för att gå på Lasse Stefans men inte hittat dit så dom hamnade där istället men inga sura miner där för det:P
Igår var det meningen jag skulle följa med på hundutställning men orkade inte så kikade på Sunes Sommar istället och vila mig lite för att orka kvällen i Strömsund. Efter mycket om och men var vi hemma i Strömsund igen och vi började fixa oss. Efter att i 30 minuter försökt få i linserna, halvmeter längre hår tack vare Elinor, lite blod och puder så blev jag och Elinor tillslut 2 mycket stiliga vampyrtvillingar. Nöjda kom Sara och Robin och hämtade oss och vi åkte till Eriksson för att förfesta, gick efter någon timme till Jennifer där hon Erik och Josse var. Hade grymt kul och efter ytterligare någon timme begav vi oss till folkan. Där någonstans tog min mysiga och trevliga helg slut. Lika bra. Man ska inte komma hem och tro att man är nån övermänniska som klarar att hälla i sig stora mängder alkoholhaltiga drycker och fortfarande stå pall. Inget mer med det. Bror, mamma och pappa hämtade upp mig efter 2 och jag och Andreas satt hela vägen hem och klagade på allt som fanns att klaga på.
Vaknade upp imorse och kunde inte ens se, bland det värsta jag har varit med om. För där mitt i allt klagande så hade jag glömt att ta ur linserna och nu var smärtgränsen nådd. Jag har gått runt med blodsprängda ögon hela dagen och inte förren nu har dom blivit någorlunda normala igen. Skyller även mitt soffläge på det.
Nu ska jag fortsätta kika på naturprogram på tv-n med älgar och tycka lite synd om mig själv innan jag kan få min skönhetssömn som lär behövas.

Nattinatti!



Du kommer alltid betyda någonting och det kommer alltid göra lite ont att träffa dig även om det är längesen. Men det känns bra att veta att det blev till det bästa. Du och jag förblir alltid ett bra minne!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0