Äkta bekräftelse

Burrr. Jag måste bo i en riktig kallhåla, -15 just nu. Lite skillnad mot de +35 jag haft i 6 månader :P
Men otroligt fint istället!

Uppe med tuppen imorse, vet inte om man ska reagera mest på att jag vaknade 8 timmar tidigare idag eller sov 8 timmar längre igår :P Fy skämms dygnarn!
Tog bussen upp med bror och fikade med honom innan jag gick och träffade studievägledaren. Efter 15 minuter var papper påskrivna och klara. Jag börjar plugga igen med start 10 Januari beräknad vara klar i början på Maj. 
Känns otroligt skönt, har hela tiden haft det i bakhuvet gnagandes om hur jag skulle göra med det, men att det skulle vara så enkelt trodde jag inte. Detta var en av de största orsakerna till att jag bestämde mig för att ta ett uppehåll från mitt säsongsliv och komma hem några månader. Att göra färdigt allt som jag inte gjorde klart innan jag åkte härifrån. Känns som jag gjort rätt val!
Även om det tär lite att jag inte kommer jobba i mitt kära Åre i vinter så kommer jag ju nu kunna vara där hur mycket jag vill ändå med fakta i handen! :) Perfekt!
Efter att jag varit på Hjalmar var jag upp på ams som tydligen sökt mig med ljus och lykta och berättade att jag fortfarande lever och sysselsätter mig mer än väl! Dom var nöjda så var jag. Hann även med att hälsa på Mia innan mamma hämtade mig och vi åkte hem och tog en promenad med hundarna. Efter det har jag hunnit med att ta 2 promenader till, man känner då att man lever när det är svinigtkallt och det rensar tankarna otroligt bra! :P

Nu sitter jag och förundras över hur vissa människor beter sig. Men ska jag ägna min energi åt det så lär jag nog ha det jag gör. Kan ta det en annan dag när jag inte är på så bra humör =)

 

Bekräftelse, suktaren efter bekräftelse!
Men vem vill inte ha bekräftelse? Bekräftelse på att det man gjort är bra, att man är bra.
Att de närmaste älskar en och föralltid kommer att göra det.
Klart det är kul och klart man vill ha det. Men man behöver ju inte tvinga fram det. Vill ju att det ska vara äkta!
Cypern var bra! För att lära sig att man kan stå på egna ben, att inte hela tiden behöva ha en person som talar om hur bra och underbar du är. Där fick man respons när man verkligen var värd det, inte i onödan! Så det egentligen ska vara.
Svenskar är otroligt fixerade av det, kanske även en av orsakerna till att ett av Sveriges mest sedda tv-program just nu är "ung och bortskämd".
För får du hela tiden höra hur bra du är, sänks kraven och tillslut har du ingen skyldighet, för även om du inte gör någonting får du ändå höra hur otroligt bra du är. Alla älskar dig ju ändå, så varför lyfta ett finger?
Försökte få lite idag men lyckades inte riktigt, slog snarare tvärstopp.
Men att inte få någon respons alls kan ibland vara den bästa responsen!

Den lilla staden fick knappast ett farväl
När andra nöjde sig sprang hon iväg
Hennes ord var ett laddat gevär
Och hon sköt på framtida besvär
Hon hade guld nog att bygga ett berg
Men lilla rosen hon saknade färg
Du är bäst nu men du var bättre förr
Våra brister gör oss till människor

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0