Inga som inte förtjänar det döms

Min blogg har gått och blivit en riktig skvaller blogg när jag kikar igenom några kommentarer iallafall.
Därför kan jag ju fortsätta på det som en slags röd tråd.
För det första kan man ju fundera på vad skvaller är, om det bara är negativt, vilket jag tror de flesta ser det som.
Eller om det kan vara en del av det sociala som jag ser det som. Med det absolut inte sagt att jag tycker det är positivt näe långt ifrån, men om man tänker såhär alla har väl någongång med sina vänner suttit och pratat om annat folk eller rent av andra vänner? Det är liksom en del av kompiskretsens rutin och visst är det roligt? haha
Jag är bara ärlig.
Näe men skämt och sido, jag fungerar som så att så länge det är oskyldiga saker som vem har gjort slut med vem eller vem gjorde bort sig lite eller hur nån är klippt, saker som liksom ändå kommer komma ut förr eller senare, så är det rätt ofarligt! Medans om det är något hemskt tycker jag hellre synd om dom än hånar dom. För det är lite av ett hån mot personen ifråga att sitta med sina kompisar tissla och tassla bakom ryggen på hon/han.
Lite dålig stil såhär, lite falskt.
MEN sen finns det folk som verkligen gjort sig förtjänt att bli skvallrad om såna som våldtagit nån eller som slagit sin tjej. Sånt som förtjänar att komma ut och som är bra för folk att man vet.

Härom helgen så sket jag att ta till ord och tog lagen i egna händer och gav en kille som nyligen suttit inne en flaska i bakhuvet, kanske inte det smartaste jag gjort i mitt liv och kommer faktiskt inte ihåg det själv men samtidigt varför inte?? Jag blev inte skadad själv och jag betvivlar med tanke på mina krafter att han knappt fick en skråma. Han har ju ändå misshandlat och våldtagit ett tiotal folk så vafan varför skulle jag inte??

Aja hur som helst så kanske man ska hålla sig till tisslet och tasslet men den här gången gick det ju faktiskt bra!



Sitter här nu med en rätt härlig känsla som jag hoppas håller i sig!
En känsla av att allt ordnar sig till det bästa och att det mesta faktiskt är bra. Min ursållning är klar och visst har några blivit kasserade men vadå? Inga som inte förtjänar det!
Skolan går bättre och jag har gjort upp ett schema för att hinna med så mycket som möjligt, bryter det schemat lite nu men vadå, måste ju underhålla er också=P
Idag var jag först på skolan, var bla. på bilden upp på galleri katten och kollade på en utsällning som Anders Sunna gjort, den tyckte jag faktiskt om:) Sen for jag hem, sov nån timme eftersom jag inte sov nått bra inatt, sen blev det som vanligt en promenad med hundarna, jag har blivit riktigt dukti på det nu;)
Sen har det vart tv och nu plugg, kan sitta uppe ett bra tag till eftersom Alec var snäll och sa att han kunde fota istället för mig imorgon bitti=D Bra man har pojkarna ibland iallafall haha tar det där med pojkar fram och tillbaka märker jag men tror jag bestämt mig för att man kan inte dra alla över en kam!
 Vissa är bäst och vissa är svin! Tur man kan sålla;)

Näe nu blir det en cigg sen plugg och tillsist kudden!
Pusshej<3

Här kommer en bild på Maxen för han fyller 19 år idag;D


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0