Lär av dina misstag och gå vidare!

Har varit i stan idag, som resulterade i ont i tänderna.
Varje gång jag kommer därifrån känns det som om dom bytt ut alla tänder jag har i käften och placerat om dom dessutom, men bara efter inte ens en dag så har man vant sig.
Det jag vill komma fram till är man vänjer sig vid allt!

Har man det dåligt så vänjer man sig tillslut vid det, och det är bara vissa runt om som definerar dåligt till det just du har. Vet man inte om något annat så kan det lilla vara bra nog!
Och vem har sagt att det egentligen behöver vara dåligt?
Nu ska inte det här låta som att jag menar att du fortsätter ha det dåligt för du vänjer dig, utan jag menar snarare att ju fortare du vänjer dig desto fortare blir det bra.

Man måste lära sig leva med att folk beter sig skit, att man inte kan få precis allt... eller jo där ångra jag mig, att  ibland går det upp och ibland går det ner eller att allt inte går som man vill jämt!
Men skit i det! Du måste förr eller senare ändå vänja dig vid det, för folk som beter sig som skit kommer alltid att finnas, det kommer inte alltid gå upp och får man som man vill jämt är det heller inte kul, man måste ju få kämpa lite;P
Det bästa du kan göra är att gå vidare men samtidigt ta med dig erfarenheten av det och bli en bättre person!
Vissa karar inte av det, de märks tydligt, men oj va de går miste om mycket av att gå och älta gammalt groll;P
I slutändan är det du som vinner på det och det är väl det som är huvudsaken?


Här kommer en bild av en som lärt av sina misstag, men som också vunnit de flesta vinster pga det! Bilden är förresten från den härligaste dagen i Venedig och gör att min mage mår bättre när jag tänker på den!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0