Vett och etikett, tack.

Jobb, jobb och åter jobb men ohh så härligt!
Kunna stå här (iaf idag) och läsa en bok och dricka cola.
Just nu har jag upptäckt en bok som heter "Moderna etikettboken" och som är rätt rolig och stämmer otroligt bra med vad man egentligen bör göra och hur man ska bete sig, enligt mig då.
Därför tog jag ur lite av det jag läst hittils!

Va passande det här va;) ;

Bloggar är uppenbarligen här för att stanna. vad man vill skriva i dem och hur mycket man vill dela med sig av sitt privatliv bör vara vars och ens ensak. Det är precis som men tv-program eller vad som helst - gillar man det inte behöver man inte ta del av dem, utan kan ägna sig åt något annat man uppskattar mer.

Många som brutit mot den här regeln tror jag;

Kompisar och expojkvänner

Regeln är så enkel och du lärde dig den redan på mellanstadiet: Det är inte okej att bli ihop med din kompis expojkvän eller någon som hon var kär i men aldrig fick.
Någonstans måste man dock dra gränsen, hon kan inte hur länge som helst ha den exklusiva rätten till snygg-Tobbe som hon hånglade med en gång i åttan.
Och okej då, det finns en klausul som upphäver alla regler; om det är Stor Sann Kärlek mellan dig och hennes ex, och hon har kommit över honom.
Men kom ihåg; allt under själsfrändkärlek är ett grovt etikettbrott. 

Och jag som tänkte jag skulle va brun till balen men där gick det i stöpet;

Vägen till en solariebränna - svettandet, risken för flatlöss, cancerisken - är omodern. Resultatet - en orangeaktig rynkförhöjande hudfärg - är omodernt. Kontenta: Låt bli.

Klyshor;
"Det är inte du, det är jag"
"Vi kan väl bara vara vänner"
"Du är för bra för mig"
"Jag behöver vara fri"
"Jag är inte redo för ett förhållande"

Jag undrar hur många själsfrändrar jag inte missat då!;

Sms, det har sina fördelar och nackdelar att kommunicera på ett utrymme i samma storleksordning som en haikudikt. Det går snabbt och enkelt när man kan koka ner konversationerna till det som är väsentligt. men snabbheten och enkelheten kan också innebära...
Det är alltid en god ide att begränsa smsandet när du är ute och är onykter. Bara för att ex och ragg befinner sig några knapptruck ifrån måste du inte utnyttja det. Du riskerar ju att missa din själsfrände, som knallar förbi, när du sitter och sms:ar någon saggig gammal flirt

Näe, nu hörreni äre dags!
Ska stänga butiken och gå hem pusselipuss!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0