Stora muskler av salmiak och gamla gubbar

Vaknade upp för en timme sen och kom på att det var Greys, hade ställt klockan så att jag inte skulle missa det utan bara sova någon timme eftersom jag inte sov så mycket inatt, men men hann iallafall se slutet!
Annars idag så har jag börjat plockat upp min packning från Stockholm och ätit och nu ska jag försöka göra lite skolarbete tänkte jag, har en engelska läxa som skulle varit inne innan jag åkte på praktik och den ska vara klar tills imorgon men det ska jag nog kunna fixa, har sovit några timmar nu så.

Haha idag när jag skulle hem med bussen så stod vi uppe vid gröna skolan och väntade och efter ett tag började Andreas och Max skrika på varandra, fråga mig inte om varför eller vad, sen stod det en gubbe brevid mig som också började gorma om att "det var bara att slå ett slag så vare klart!"
Sen gick alla så jag blev ensam med den där gubben eller det var bara jag som var tillräckligt snäll att stanna kvar med den gamle men berusade(?) mannen, han började prata om att han varit boxare i 30 år och slagit många i sina liv men visste också därför att det inte leder till något bättre. Sant. Sen frågade han vad alla egentligen bråkar om nu för tiden och om det var för det där med kärlek? Ja vad ska man svara på det? Oftast så är det väl bara små gnabb!? Som leder till bråk och nästan alltid är det alkohol inblandad! Inte så mycket kärlek där kanske? Iallafall så tyckte jag det var trevligt att prata med honom även om han nu kanske var lite berusad! Dom har väl också haft ett liv som kan vara minst lika intressant att lyssna på som någon annans?
Iallafall så råkade jag på en sån man på tåget också  när jag åkte hem i måndags! Vilken stämning det blev tror han fick de flesta i min vagn att skratta, han pratade på om det mesta och sa bland annat "att man ska bju på sig själv och skit i allt annat här i livet"  och "att vi ska göra det vi vill göra med våra liv!". Sen försökte han lura i alla som inte åt larits, att det var det man fick stora muskler av haha! Känns lite bekant! Kul var det iallafall! Ska prata mer med gamla människor för det är riktigt roligt att lyssna på vad de har varit med om!


Igår på kvällen så kom jag på genom Malin som påminde mig, att det var små stjärnorna som jag lovat att gå med Isabell på, så det var bara att slänga i sig mat och åka upp!
Det var trevligt och mycket folk, som det oftast brukar vara! Kul att träffa Malin igen också hon har varit saknad!
En liten pojke utklädd till tjej vann tävlingen och han var verkligen jätte duktig! Dansen kunde man då inte klaga på!

En bild, men dålig, på vinnaren och hans konkurrenter!

Gud vad det händer grejer när man varit borta! Emelie flyttar, Malin skaffar hund och andra ja dom sprider sin säd haha!
Här är några grejer jag ska vara med om och som ska hinnas med helst denna vecka!

  • Hälsa på Malin och hennes Milo, tror jag det var (inte ens det får jag veta)
  • Hälsa på Emelie i hennes lägenhet
  • Göra mina uppgifter i skolan och försöka ligga lite före t.o.m.
  • Ta en riktig rolig och kul festar helg med mina snyggingar!

Kommentarer
Postat av: Din älskling!!

Kom till mig och käka middag i morgon. Kanske lite fläskfile, klyft potatis och bea;)

2008-10-09 @ 17:20:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0