Magknip, tågbiljetter & glömska

Inatt låg jag och vred mig i flera timmar för att jag hade sån magknip!
Så det blev ingen skola idag heller. Dagen har väl gått rätt bra ändå kände mig bättre iallafall.
Men fick då riktigt med magknip igen då jag kom på att jag hade missat att jag skulle jobba. Har jobbat sen jag var 14-15 år och har då aldrig missat att jag ska jobba tidigare. Kom helt enkelt inte ihåg vad det var för dag, så kl 16.30 kom jag på det, 3 timmar efter att jag skulle börjat. Men det var ganska lugnt för han skulle bara vara lite ledig själv och spela golf och det kunde han vara en annan dag. Men han tyckte ändå att jag skulle vara noga med att ringa och säga ifall jag inte kom. Precis som om jag inte fatta det, det var faktiskt för att jag var sjuk och glömde. Sen tyckte jag att det var lite konstigt att han inte själv hörde av sig till mig!

Har försökt ett bra tag nu att beställa tågbiljetten till Växjö, men det går inge bra för med mitt kort kan man tydligen inte göra det! Aja får gå på banken och föra över till andra kortet imorgon som iallafall funkar!
Gjorde nyss en mask på mig själv som jag fick av stylisten i Stockholm haha snacka om att pappa och Andreas trodde att jag varit på toa och smetat skit i hela ansiktet, för det såg verkligen ut som bajs, men luktade gott gjorde det iallafall också får man hoppas den fungerar!
Annars så har jag varit ute med Goldie och pratat i telefon nån timme med Nathalie! Hon håller på att berätta om vad hon fixat och allt roligt vi ska göra, så det tar sin lilla tid haha! Sen har jag, som valigt, pluggat till provet i Psykologi och jag läser förresten just nu om glömska, som passar väldigt bra eftersom jag verkar glömma allt nu för tiden, och det står att glömska beror antingen på att man är stressad, trött, nervös eller har låg simultankapacitet (Att man har svårt att göra två saker samtidigt). Tycker allt det där stämmer bra in på mig varje dag! 
Men sen står det även att alkohol kan leda till ett för tidigt åldrande av hjärnan och sedan att gamla har svårare att minnas eftersom deras arkiv är så fulla så det tar lite längre tid att få fram det dom letar efter.
Är mitt arkiv redan för fullt då?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0