Undersökning!

Hej sitter på skolan och har nyss varit ute här i korridorerna på Hjalmar tillsammans med Alec och frågat några som går tredje året, vad de tror om framtiden.
De flesta svarade, som man kan förstå, att de ska flytta efter de gått ut skolan, kanske stanna kvar här ett år som max innan man t.ex. söker vidare till en universitets stad!
När vi frågade vad som skulle kunna göra att de övervägde att stanna kvar här i Strömsund så svarade alla "om det fanns jobb" för hur ska man kunna stanna kvar om det inte finns något man vill jobba med?
Kommunen gör många försök att få oss ungdomar att stanna kvar men har de tänkt på vad vi egentligen har för framtid här? För jag tror de flesta ungdomar har som mål att jobba med någonting som de tycker om och tyvärr så måste jag säga att jag själv inte skulle kunna tänka mig att jobba med någonting som finns här i Strömsunds kommun, inte av vad jag sett hittills iallafall!
Men samtidigt känner jag att i Strömsund finns allt jag någonsin haft och att flytta härifrån skulle innebära att starta om från noll! Ingen trygghet över huvudtaget för tro det eller ej men i Strömsund känner jag mig trygg och det kommer jag alltid att göra! Alla känner alla och det är en sak som i och för sig både kan vara negativ och positiv men enligt mig så har det bara varit positivt! Man får se vart man hamnar eller för att citera Julia Vart vingarna bär...om de bär!
Vart tror du att du hamnar?



Ikväll ska min älskling bjuda mig på middag!
Sen bär det av till Josse på fest och senare Jennifer som fyllde 18 för några dagar sen! Grattis!

Nu ska jag plugga


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0