Hemma efter många om och men....

Ja du, nu är jag trött!
Men fick iallafall några timmars sömn på tåget.
Resan gick bra förutom alla mina väskor som skulle konkas på, konstigt att det alltid ska vara så mycket enklare att ta sig dit än hem! haha
Åkte från Nyköping och sen skulle jag byta tåg i Stockholm. Såklart var det perrongen längst bort!
Sen var det ungefär 5 timmar på det tåget, eller det blev mer för det var försenat. Kom till Östersund vid 21.40 och hade då en halvtimme på mig att ta mig upp på bussstationen(!).
Vart så arg när de sa att buss 142 inte hämtar upp oss som åker tåg på stationen utan vi måste gå!
Frågade dessutom 5 st. konduktörer för att jag ville vara säker och alla sa samma sak!
Så det var bara att börja traska med en stor res väska, en stor skinn bag, en medel stor skinn bag, en proppfull påse och en påse full med mat. Tog ungefär en halvtimme pga att jag var tvungen att stanna var 5 meter!
När jag väl kommit upp så är jag så förbannad att jag säger till busschauffören om det verkligen är sant att bussen inte åker ner till tågstation utan man måste gå upp?
Chauffören -Näe men jag hämtar ju upp dom där 21.55
Förbannad Maria -Ja det var ju jävligt synd att man inte visste det så hade jag sluppit släpa på allt det här.
Haha tror han vart lite brydd men jag var helt slut i onödan....
Men fick ju iallafall motion så det räcker livet ut!

Nu sitter jag hemma och pussar på Goldie, våran Golden Retriver och min katt, Mon-ami...Saknat dem:)
Imorgon har jag bestämt att jag och Goldie ska vara hemma och mysa men även försöka plocka ihop lite här hemma, ser ut som om bomben slagit ner när mamma inte är hemma!
Plus att jag själv tycker att jag gjort mig förtjänt av att vara lite ledig för nu värker det i hela kroppen.




Tack Linnea för en jätte rolig, oförglömlig och lyckad helg

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0