Stress

Idag har varit en låååång dag, håller på att ta knäcken på mig själv. På 2 dagar nu har jag sovit 4 1/2 timme, sammanlagt alltså, så när jag kom hem från skolan somna jag, direkt, och vakna kl 21.
Idag har jag kanske haft en av de bästa lektioner som jag någonsin haft p.g.a. att det kändes som det berörde mig, kanske för att det just handlar om det här. Det var iallafall psykologi lektion och vi pratade om stress och utbrändhet. I en film vi fick se, kändes allting stämma in och sen fick vi även göra ett stress test där mycket av det stämde, allt utom huvudvärk ungefär som jag aldrig haft i hela mitt liv, men börjar nu fundera på om jag alltid kanske haft det så jag har blivit van:P

Iallafall så är det så, jag känner mig stressad och det blir inte bättre av att saker hopa sig, som det här med skolan, man kan inte komma ikapp eller göra något i samma takt som de andra om man varit borta i flera veckor och om man ändå förväntas att göra det så tillslut skiter man i det, hur stor press man än har på sig själv att det ska bli bra så struntar man i det. Så känns det ungefär nu och det lär ju sluta med att jag sitter här vid datorn till 3-4-5 tiden och har ändå inte gjort något vettigt för jag orkar inte. Jag kan inte.

De säger att ungdomar blir bara mer och mer stressade, utbrända och att det i varje klass finns minst en som är det (av ca. 20) men jag ser inte att de gör något för att motverka det utan det går snarare fortare och fortare. Nu är det såklart inte bara skolan som gör mig stressad utan även mycket annat också, men mest det, så jag ska ta itu med lite grejer nu hade jag tänkt, så ska jag lägga mig före 1 iallafall.


Du är min Karev den som aldrig ställer upp men som egentligen gör det.
Den som säger jag bryr mig inte men som egentligen bryr sig mer än någon annan.
Sen var det bara att visa det då.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0