Bättre förr eller bättre nu?

Att sakna folk och sakna gamla tider är inte någonting som är roligt!
Men blir det verkligen bättre av att vi ältar det? Att minnas är en sak, men att hela tiden klaga på att det var så mycket bättre förr är en annan. Det känns som att folk inte längre kan leva i nuet utan det var alltid någon annan tidpunkt som var bättre än den andra? Visst jag kan också vara bra på att älta, särskilt senaste tiden känner jag men ibland hamnar man i en svacka då allt bara är skit. Just min svacka berodde väl på att det var så svårt att åka ifrån de jag träffat och även att jag har varit med om så mycket senaste månaderna och sett så mycket. Alltså jag har det verkligen inte dåligt på nån punkt men bara det här att vara ute och resa och se något mer än Strömsund som ibland kan kännas väldig död, men ändå det är här jag föddes och det är här jag bor och det är här jag har de flesta av mina vänner och min familj. Sen om jag flyttar så kommer jag ändå längta hit, det vet jag. Men Strömsund finns kvar.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0