Burnout på helgen

Hej, rolig dag idag. Ibland kan det faktiskt vara riktigt roande att vara på skolan. Kan ju kanske bero på att jag bara hade 2 lektioner. Från morgonen hade vi multimedia och vi fick prova på att vara radio pratare. Skojj var det att se hur det går till, det var allt från smör låtar till Sean banan som spelades och vårat flabb i mickarna;P
Sen hade vi filosofi och om jag hade en bra lektion igår så var den här ännu bättre! Bosse Lövdahl som vi har som lärare skulle egentligen prata om något annat men höll istället en föreläsning som handlade om hur vi bearbetas, påverkas och formas när vi är små till den vi är nu. Psykodonamiskteori av Freaud. Hade en "vanlig" lärare haft den här föreläsningen hade den inte alls varit nå kul men när han gjorde den så satt man nästan med tårar fulla ögonen pga. allt skratt!
Ska försöka förklara lite, för det var intressant.

Realitetsprincipen-Lustprincipen, Realitet är vad du borde göra och lust är vad du vill göra. Att vara för mycket av någon av dessa är inte bra! Att t.ex. bara göra saker som du borde är ett sätt att alltid ha kontroll för allt som inte kontrolleras är för mycket lust, men den dan du inte längre har den här kontrollen kan du bli farlig! Att bara göra saker som du har lust med är inte heller bra, du söker alltid maximal lust och är därför ingen man kan lita på för när som helst när någonting annat passar bättre så drar du. Därför ska man försöka ha ett samspel mellan de här och en av dessa exempel på hur vissa svenskar gör för att samspela mellan de här var att de helt enkelt gick efter realitet, vad de borde under veckorna och sen när helgen kommer går de på bolaget och köper sprit och super ner sig rejält, för att få utspel för sina lustar! Bosse -Göra en så kallad "burnout" på helgen haha! Många i klassen vänder sig då om kollar på mig och frågar om jag känner igen mig? Haha jaaa jag kan inte säga att jag inte gör det men det tycker inte jag är något negativt, hellre positivt, för jag menar jag gör vad jag borde göra på veckorna sen på helgen så gör jag det som jag tycker är kul och såklart är inte bara det att dricka nu då, men det var inte riktigt det han menade var poängen med det hela heller, utan jag kan pendla mellan dessa 2 principer och inte bli fast vid en.

Efter lektionen så var jag på byn med Mattias, haha så kul, stod och valde choklad ask i hundra år som Mattias köpte och som vi sedan proppa i oss av;P Köpte även ett litet paket till Alec som fyller 18 idag eller igår, men träffade han inget mer idag så han får det imorgon istället:)

Hade även sång lektion på musik skolan idag, och jag hade förberett mej på det värsta eftersom alla berättat för mig om den nya sång läraren. Skulle sjunga där 11.20 och allt stämmer säkert om vad folk sagt, men mot mig var hon jätte trevlig. Gav mig komplimanger mest hela tiden och frågade flera gånger om jag verkligen kom på träningen inför lucia, för det behövdes någon som kunde styra upp det här haha och lite styrning blev det, hade träningen 15.30 och vissa låtar stämde inte alls medans andra stämde rätt bra men det blir nog bra tillslut tror jag!
Sen var jag och hälsade på Josse som har brutit lilltån, stackarn! Drack massa mjölk som vanligt när jag är där, dricker mest en liter varje gång haha! Sen for jag hem, somnade i nån timme och sen har jag suttit vid datorn...Det jävliga är att jag glömt att träna på rovet och känns inte som det är läge för att göra det nu kl 1. Men jag fick även göra det nästa vecka så det är nog inga problem skulle jag tro.

Sitter och pratar med fotografen som tycker att jag ska komma ner, men vet inte om det blir samma helg som Nathalie och det vill jag! Måste prata mer om vad vi isådanafall ska fota åså. Men men blir nog bra det där.
Sådär nu behövs bara lite sömn så blir dagen fulländad:D

Godnatt♥


Ohlala vart ska det här barka iväg?


Kommentarer
Postat av: Malin

inte de att hon var otrevligt när det gällde lektionerna, snarare det faktum att hon sjunger falskt hela tiden. Det har aaaalla sagt som har varit där.

2008-11-21 @ 09:48:52
URL: http://mnorrman.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0